БАЙБЕКОВА Людмила Олександрівна


Доцент кафедри методики та практики викладання іноземної мови, кандидат педагогічних наук, доцент.

Член атестаційної комісії.

Гарант освітньо-професійної програми «Англійська мова та література і переклад» (2021-2025 рр.).

Освіта:

2007-2011 ХНУ імені В.Н. Каразіна, факультет іноземних мов. Отримала диплом з відзнакою за напрямом підготовки «Філологія» та здобула кваліфікацію бакалавра філології, перекладача німецької та англійської мов.

2011-2012 ХНУ імені В.Н. Каразіна, факультет іноземних мов. Отримала диплом магістра з відзнакою за спеціальністю «Мова і література (англійська)» та здобула кваліфікацію філолога, викладача англійської мови і літератури, німецької мови, перекладача англійської та німецької мов.

2013-2017 рр. — аспірантура ХНПУ ім. Г.C. Сковороди, кафедра теорії і методики професійної освіти.

Професійна кар’єра:

2012-2018 рр. — викладач кафедри методики та практики викладання іноземної ХНУ ім. В.Н. Каразіна.

З 2018 р. по теперішній час— доцент кафедри методики та практики викладання іноземної ХНУ ім. В.Н. Каразіна.

Від 29.03.2021 р.— присвоєно вчене звання доцента кафедри методики та практики викладання іноземної мови ХНУ ім. В.Н. Каразіна.

Захищені дисертації:

Кандидатська «Педагогічні умови адаптації майбутніх філологів до професійної діяльності у процесі навчання у класичних університетах» (у спеціалізованій вченій раді Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, 2017 р.)

Курси, що викладає:

Курс практичної англійської мови для студентів 1 та 2 курсу факультету іноземних мов.

Сфера наукових інтересів:

Педагогіка, методика викладання іноземних мов.

Основні наукові праці:

Статті:

1. Байбекова Л.О. Синтаксична та комунікативна організація «Англо-саксонської хронічки». Молоді фахівці – майбутнє науки. 2012. Частина 3. С. 20–25.

2. Байбекова Л.О. Проблеми адаптації першокурсників у контексті соціалізації особистості. Проблеми сучасної освіти. 2013. Вип. 4. С. 135–138.

3. Байбекова Л.О. Оптимізація адаптаційного періоду засобами ІКТ. Нові підходи до вивчення іноземної мови. 2013. С. 68–70.

4. Байбекова Л.О. Педагогічні основи адаптації студентів молодших курсів до подальшого навчання у ВНЗ. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2013. Дод. 1 до Вип. 31, Том VI (48). С. 148–154.

5. Байбекова Л.О. Адаптація учнів випускних класів до подальшого вивчення іноземних мов засобами ІКТ. Джерело педагогічних інновацій. 2013. Вип. 4. С. 31–36.

6. Байбекова Л.О. Організаційно-педагогічні умови адаптації студентів-першокурсників до подальшого навчання на основі використання ІКТ. Проблеми сучасної педагогічної освіти. 2014. Вип. 43, Ч. 2. С. 5–10.

7. Байбекова Л.О. Використання засобів ІКТ для адаптації студентів молодших курсів до подальшого навчання. Проблеми сучасної освіти. 2014. Вип. 5. С. 36–39.

8. Байбекова Л.О. Характеристика процесу адаптації майбутніх спеціалістів до професійної діяльності. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2015. Дод. 1 до Вип. 36, Том VI (66). С. 34–41.

9. Байбекова Л.О. Основні засади сучасної професійної підготовки майбутніх філологів. Імідж сучасного педагога. 2016. №7 (166). С. 48–50.

10. Байбекова Л.О. Педагогічні умови адаптації майбутніх філологів до професійної діяльності. Педагогіка та психологія. 2016. С. 117–128.

11. Байбекова Л.О. Особливості професійної адаптації студентів класичних університетів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. №8 (62). С. 106–116.

12. Байбекова Л.О. Експериментальна перевірка педагогічних умов адаптації майбутніх філологів допрофесійної діяльності. European humanities studies: Education and training. 2016. №2. С. 107–117.

13. Baybekova L.O. Adaptation of students in classical universities. Nauka I Studia: Pedagogiczne nauki psychologia i socjologia. 2016. № 24–4 (158). P. 15–21.

14. Байбекова Л.О. Удосконалення комунікативної компетентності майбутніх філологів: експериментальна перевірка. Теорія та методика навчання та виховання. 2018. № 45. С. 7–19.

15. Байбекова Л.О., Лісняк Р.В. Формування професійної адаптованості студентів-філологів. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2019. Вип. 11., Ч 1. С. 53–60.

16. Байбекова Л.О., Бабаєва О.Б. Рольова поведінка як елемент вивчення іноземної мови. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2019. Вип. 11., Ч 1. С. 6–11.

17. Байбекова Л.О., Квіта О.А. Антропосферні інновації як об’єкт навчання англійської мови. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2019. Вип. 11., Ч 1. С. 16–21.

18. Байбекова Л.О., Мадіна В.В. Педагогічний супровід адаптації першокурсників факультету іноземних мов до подальшого навчання. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2019. Вип. 11., Ч 1. С. 60–65.

19. Байбекова Л.О., Уур Н.О. Розвиток професійної спрямованості майбутніх філологів. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2019. Вип. 11., Ч 1. С. 105–111.

20. Baibekova L., Holubnycha L. Modern technologies for university students` language learning in pandemic. Postmodern openings. 2020. №11 (2). ISSN: 2068-0236. P. 59–65.

21. Байбекова Л.О., Камєнєва М.Ю. Самовдосконалення майбутніх філологів засобами ІКТ. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2020. Вип. 12. С. 40–45.

22. Байбекова Л.О., Максименко Д.Ю. Формування лексичної компетентності першокурсників на факультеті іноземних мов. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2020. Вип. 12. С. 67–72.

23. Байбекова Л.О., Миколаєнко А.А. Застосування інтерактивних технологій для формування педагогічної компетентності майбутніх викладачів мов. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2020. Вип. 12. С. 72–76.

24. Байбекова Л.О., Потєхіна М.В. Формування навичок перекладу майбутніх філологів на факультеті іноземних мов. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2020. Вип. 12. С. 81–86.

25. Байбекова Л.О., Прилуцька А.І. Використання методів активного навчання під час підготовки майбутніх викладачів мов. Майбутні фахівці – майбутнє науки. 2020. Вип. 12. С. 86–92.

26. БайбековаЛ.О., БойкоО.А. Недооцінювання творчого письма в методиці викладання граматики іноземної мови. Іноземна філологія. Методикавикладанняіноземнихмов. 2020. №92. С. 105–111.

27. БайбековаЛ.О., ШасталоВ.О. Формування професійної компетентності майбутніх філологів у контексті дистанційної освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 41, Том 1. С. 80–83.

28. Baibekova L., Bozhko Yu., Chetveryk V., Hontarenko I., Levchenko N. Professor Leonid Ushakov`s Skovorodiana. Amazonia Investiga. 2021. 10 (43). P. 105–111.

29. БайбековаЛ.О., ВасильєваП.Є. Роль інтернет-технологій у формуванні загальнокультурної компетентності філологів. Майбутні фахівцімайбутнє науки. 2021. Вип. 13. С. 9–14.

30. БайбековаЛ.О., КалюжнаУ.О. Застосування креативності під час навчання майбутніх викладачів іноземних мов. Майбутні фахівцімайбутнє науки. 2021. Вип. 13.С. 40–45.

31. БайбековаЛ.О., КущВ.О. Формування навчально-пізнавальної компетентності під час навчання на факультеті іноземних мов. Майбутні фахівцімайбутнє науки. 2021. Вип. 13. С. 51–56.

32. БайбековаЛ.О., ЮщенкоС.С. Запобігання та подолання педагогічних конфліктів на факультеті іноземних мов. Майбутні фахівцімайбутнє науки. 2021. Вип. 13. С. 108–113.

33. БайбековаЛ.О., ПасинокВ.Г., ПтушкаА.С., ЯзловицькаО.В. Педагогічний тайм-менеджмент під час викладання англійської мови у ЗВО. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 44, Том 1. С. 88–92.

34. Байбекова Л.О., Шастало В.О., Герман Л.В. Когнітивна метафора скромності в англійському та українському художньому дискурсі 20-21 століття. Закарпатські філологічні студії. 2022. Вип.23, Том 2. С. 152-157.

Тези доповідей:

1. Байбекова Л.О. Інноваційні методи викладання іноземної мови у межах гуманістичного підходу. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали V Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2012. С. 18–20.

2. Байбекова Л.О. Використання художніх та спеціальних текстів як засіб оптимізації навчання граматичним явищам студентів-філологів. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХІI Наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2013. С. 14–16.

3. Байбекова Л.О. Інтеграція класичного університету як фактор підвищення конкурентоспроможності випускників мовних факультетів. Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали ІІІ Міжнародної конференції. Харків, 2013. С. 19–20.

4. Байбекова Л.О., Довганюк Е.В. Врахування індивідуальних особливостей студентів під час навчання засобами ІКТ в межах адаптаційного періоду. Сучасна англістика і романістика: перший рубіж нового тисячоліття: тези доповідей V Міжнародного наукового форуму. Харків, 2013. С. 13–15.

5. Байбекова Л.О. Адаптація студентів-першокурсників до навчання у ВНЗ засобами ІКТ. Методологія сучасних наукових досліджень: матеріали Х Науково-практичної конференції молодих учених. Харків, 2013. С. 10–11.

6. Байбекова Л.О. ІКТ як засіб індивідуалізації навчального процесу. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали VІ Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2013. С. 21–23.

7. Байбекова Л.О. Особливості запобігання педагогічного конфлікту студентів молодших курсів під час адаптації до подальшого навчання. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХІIІ Наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2014. С. 20–22.

8. Байбекова Л.О. Оптимізація професійної освіти України в умовах євроінтеграції засобами інтенсивних інтерактивних технологій. Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали ІV Міжнародної конференції. Харків, 2014. С. 21–22.

9. Байбекова Л.О. Використання засобів ІКТ при адаптації студентів-лінгвістів молодших курсів до подальшого навчання. Українська освіта і наука в ХХІ столітті: погляд молоді: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених. Харків, 2014. С. 12–14.

10. Байбекова Л.О. Адаптація студентів першого курсу класичного університету до подальшого навчання засобами ІКТ. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали VІI Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2014. С. 12–14.

11. Байбекова Л.О., Рябих Л.М. Особливості складання навчального посібника з граматики англійської мови. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали VIII Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2016. С. 23–25.

12. Байбекова Л.О. Формування комунікативної компетентності майбутніх філологів як педагогічна умова їхньої адаптації до професійної діяльності. Сучасна іноземна філологія: дослідницький потенціал: тези доповідей VII міжнародного наукового форуму. Харків, 2016. С. 16–17.

13. Байбекова Л.О. Забезпечення професійної спрямованості майбутніх філологів до професійної діяльності. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХVІ Наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2017. С. 5–6.

14. Байбекова Л.О. Підготовка майбутніх філологів до використання інтерактивних технологій на основі впровадження мультимедійних технологій. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали IXМіжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2017. С. 20–21.

15. Baybekova L. First year students’ adaptation in universities. Science of the third millennium: matherials of the Fifth International scientific conference. Morrisville, 2017. Р.135–138.

16. Байбекова Л.О., Колтунова О.І. Професійна підготовка майбутніх філологів. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХVII наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2018. С. 9–10.

17. Байбекова Л.О. Формування і розвиток комунікативної компетентності майбутніх філологів. Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання мов у вишах: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Харків, 2018. С. 79–80.

18. Байбекова Л.О. Характеристика рівнів адаптації майбутніх фахівців до професійної діяльності. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали Х Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2018. С.13–15.

19. Байбекова Л.О. Основні напрями використання методів інтерактивного навчання під час професійної підготовки майбутніх філологів. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХVIIІ Наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2019. С. 13–15.

20. Байбекова Л.О. Характеристика етапів адаптації майбутніх філологів до професійної діяльності під час навчання в університеті. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали ХІ Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2019. С. 17–18.

21. Байбекова Л.О. Формування професійної компетентності студентів-філологів засобами ІКТ. Актуальні проблеми сучасної філології та методики викладання мов у вишах: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Харків, 2019. С. 101–102.

22. Байбекова Л.О., Птушка А.С. Формування готовності майбутніх фахівців до використання ІКТ. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали ХІІ Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2020. С. 23–24.

23. Байбекова Л.О. Формування професіоналізму майбутніх фахівців методами активного навчання. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХХ Ювілейної наукової конференції з міжнародною участю. Харків, 2021. С. 115–116.

24. Байбекова Л.О. Характеристика провідних професійних компетенцій майбутніх філологів. Стан освітнього простору в умовах викликів сьогодення: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Дніпро, 2021. С. 106–107.

25. Байбекова Л.О. Особливості навчання майбутніх філологів. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: матеріали ХІІI Міжнародної науково-методичної конференції. Харків, 2021. С. 10–11.

26. Байбекова Л.О. Дистанційне навчання – виклик сучасності. Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: тези доповідей ХХІ Наукової онлайн-конференції з міжнародною участю. Харків, 2022. С. 169–171.

Навчальні та навчально-методичні посібники:

1. Байбекова Л.О., Гридасова О.І., Рябих М.В., Рябих Л.М. Apracticalcourseinmodalverbs. Навчальний посібник з модальних дієслів для студентів факультетів іноземних мов. – Харків, 2016. 79 с.

2. Байбекова Л.О., Руднєва І.С. English grammar course: the present tenses. Навчально-методичний посібник для студентів перших та других курсів факультету іноземних мов. – Харків, 2020. 52 с.

Методичні рекомендації:

1. Байбекова Л.О. Методичні рекомендації впровадження дискусій, диспутів, рольових ігор для адаптації майбутніх філологів до професійної діяльності. Харків, 2017. 20 с.

Контактна інформація:

Адреса: ауд. 7-72, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022

Телефон: (057) 707-55-66

E-mail: lyudmyla.baybekova@karazin.ua