РУБЦОВА Марина Анатоліївна


Старший викладач кафедри методики та практики викладання іноземної мови

Завідувач цикловою комісією 2 курсу кафедри методики та практики викладання іноземної мови (заочне відділення)

Профорг кафедри методики та практики викладання іноземної мови

Освіта:

1999 р. — закінчила факультет іноземних мов, Харківський державний університет імені О.М.Горького (кафедра перекладу та англійської мови).

Професійна кар’єра:

1997-2003 рр. — старший лаборант кафедри англійської філології;

з 2001 р. по теперішній час — викладач англійської мови у Лнгвістичному Центрі факультету іноземних мов ХНУ;

2003 – 2006 рр. — викладач англійської мови кафедри мовної підготовки Харківського Економіко-правового університету;

2006-2007 рр. — викладач кафедри англійської філології;

з 2007 р. по теперішній час — старший викладач кафедри методики та практики викладання іноземної мови.

Курси, що викладає:

Курс практичної англійської мови для слухачів Лінгвістичного Центру факультету іноземних мов (рівень Upper-Intermediate та Advanced (В2, С1)

Курс практичної англійської мови для студентів 1 курсу (денне відділення) кафедри методики та практики викладання іноземної мови (усна практика, граматика, аналітичне читання, аудіювання)

Курс практичної англійської мови для студентів 2 курсу (денне відділення) кафедри методики та практики викладання іноземної мови (граматика/аналітичне читання)

Сфера наукових інтересів:

методика викладання у вищій школі.

Основні наукові праці:

Статті:

1. Рубцова М.А. Активизация лексики на уроках устной речи по теме «HouseandHome» // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія: Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – 2009. – № 838. – с.107-110.

2. Рубцова М.А. Ономасіологічний принцип у процесі навчання похідній лексиці на мовних факультетах // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія: Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – 2010. – № 930. – с.197.

3. І.О. Свердлова, М.А. Рубцова Реалізація особистісно-орієнтованого підходу на заняттях з іноземної мови // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія: Романо-германська філологія. Методика викладання іноземних мов. – 2013. – № 1072. – с.146 - 151.

4. Рубцова М.А. Когнітивно-комунікативний підхід до навчання лексики на заняттях з практики усного мовлення // Науковий Вісник МДПУ ім. Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького. - 2015. - № 1(14). - с. 150 – 154.

5. Свердлова І.О., Рубцова М.А. Навчання майбутніх учителів конструктивного вирішення конфліктів в системі освіти // Науковий Вісник МДПУ ім. Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка. – Мелітополь : Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2016, Вип. № 1. С. 77– 83.

6. Гармаш О.В., Рубцова М.А.Комунікативно-когнітивний підхід до навчального процесу // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 7. – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. - 2016. – с. 79 – 86.

7. Гриців Д.І., Рубцова М.А. Інтенсифікація процесу навчання іноземних мов за допомогою ТЗН // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 7. – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. - 2016 . – с. 92 – 99.

8. Олефір В.В., Рубцова М.А. Домашнє читання як компонент навчання іноземній мові // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 7. – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. - 2016. – с. 264 – 270.

9. Ломинога К.К., Рубцова М.А. Формування іншомовної компетенції на базі сучасних інформаційно-комунікативних технологій // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 7. – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – 2016. – с. 204 – 208.

10. Свердлова І.О., Рубцова М.А. Структурні особливості лекції з курсу «Методика викладання іноземних мов» // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов. – 2018. – Випуск 87, С. 177 – 183.

11. Рубцова М.А., Рясенчук Г.О. Теоретичні умови формування іншомовної лексичної компетенції в учнів // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 9 (Ч.II). – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – 2018, С. 102 – 107.

12. Рубцова М.А., Ніколаєнко Г. О. Навички самостійної роботи студентів в процесі навчання іноземній мові // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 9 (Ч.II). – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – 2018, С. 78 – 82.

13. Рубцова М.А., Марчук Н. Г. Методика інтенсивного навчання молодших слухачів курсу англійської мови // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 9 (Ч.II). – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – 2018, С. 66 – 71.

14. Рубцова М.А., Манжосова Т.С. Лінгвокраїнознавчий аспект у процесі навчання іноземній мові // Молоді фахівці – майбутнє науки : [збірник наукових праць студентів]. – Випуск 9 (Ч.II). – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна. – 2018, С. 61 – 66.

15. Свердлова І.О., Рубцова М.А. Оцінювання професійноі компетенціі учителя іноземноі мови // Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. – Випуск N 93. – с.84-89.

Тези доповідей:

1. Рубцова М.А. Забезпечення конкурентноспроможності заочного навчання на сучасному етапі: матеріали III Всеукраїнської методичної конференції “Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі” – Х.: ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2010. – с. 148-149.

2. Рубцова М.А.Етапи роботи з художнім текстом на заняттях з домашнього читання на мовних факультетах: матеріали IV Міжнародна науково-методична конференція “Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі” – Х.: ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2011. – с. 153-155.

3. Рубцова М.А.Мовні ситуації у процесі впровадження нової лексики: матеріали II Всеукраїнської методичної конференції “Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі” – Х.: ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2011.

4. Рубцова М.А.Використання технології «Mind-Maps» (Інтелект-карт) при роботі з лексичним матеріалом: матеріали ІІ Міжнародної конференції “Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ” – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – с. 122-124.

5. Рубцова М.А.Індивідуалізація самостійної роботи студентів-заочників на мовних факультетах: Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація: Тези доповідей XII наукової конференції з міжнародною участю. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 265-267.

6. Рубцова М.А.Використання автентичних матеріалів у процесі навчання аудіюванню: матеріали ІІI Міжнародної конференції “Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ” – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 142-144.

8. Рубцова М.А.Деякі аспекти використання підкастів у навчанні іноземній мові: матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі» - Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна. – 2013. – с. 146 -147.

9. Рубцова М.А., Кайдаш М.В. Ментальні карти як засіб організації самостійної роботи студентів з розвитку лексичних навичок: матеріали студентської наукової он-лайн конференції «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». – Випуск 1. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 40 - 42.

10. Рубцова М.А., Ролік С.М. Контроль рівня знань та вмінь студентів молодших курсів: матеріали студентської наукової он-лайн конференції «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». – Випуск 1. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 76 – 78.

11. Рубцова М.А., Романченко Т.О. Педагогічна практика як метод формуваня професійно-методичних умінь студентів: матеріали студентської наукової он-лайн конференції «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». – Випуск 1. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 78 - 80.

12. Рубцова М.А., Сохет Т.Л. Творчі завданя для розвитку навичок мовного спілкування при модульному навчані: матеріали студентської наукової он-лайн конференції «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». – Випуск 1. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 82 - 84.

13. Рубцова М.А., Заяць Т.О. Засоби мнемотехники для успішного засвоєння лексики при вивченні іноземної мови: матеріали студентської наукової он-лайн конференції «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». – Випуск 1. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – с. 38 - 40.

14. Рубцова М.А.Подолання труднощів у запам’ятовуванні іншомовної лексики: матеріали ІV Міжнародної конференції “Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ” – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2014. – с. 140 – 141.

15. Рубцова М.А.Прислів’я та приказки в контексті практики усного мовлення за темою «Wellness»: матеріали VII Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі» - Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна. – 2014. – с. 122 -123.

16. Рубцова М.А.Використання творчих диктантів на заняттях з англійської мови: матеріали V Міжнародної конференції “Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ” – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2015. – с. 115 – 116.

17. Рубцова М.А. Кейс метод у професійно орієнтованому навчанні іноземним мовам на немовних факультетах: [тези доповіді] // Тези доповідей ХV наукової конференції з міжнародною участю [“Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація.”], (м. Харків, 5 лютого 2016 р.) / Міністерство освіти і науки України, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2016. –– С. 173–174.

18. Рубцова М.А. Принцип добору текстів у рамках курсу «Домашнє читання» [тези доповіді] // Тези доповідей VІІI науково–методичної конференції [“Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ”/“VIІI International Scientific and Methodological Conference “Methodological, Psychological and Pedagogical Problems of Teaching Foreign Languages Nowadays”)], (м. Харків, 22 квітня 2016 р.). / Міністерство освіти і науки України, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2016. –– С. 181–183.

19. Рубцова М.А. Тандем-метод у навчанні іноземній мові / М.А. Рубцова // ІХ

Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-

педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи

інтеграції школи та внз». – Харків: ХНУ, 2017. – С. 161-162

20. Рубцова М.А. Метафора у процесі навчання англійській мові / М.А Рубцова // XVI наукова конференція з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». – Харків: ХНУ, 2017. – С. 113-114

21. Рубцова М.А. Рекламні тексти у навчанні іноземній мові / М.А. Рубцова // ХVII наукова конференція з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». – Харків: ХНУ, 2018. – С. 149-150

22. Рубцова М.А. Освітні технології на занятті з іноземної мови / М.А. Рубцова // Х Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». – Харків: ХНУ, 2018. – С. 166-168.

23. Рубцова М. А. Міфи про вивчення іноземних мов серед слухачів інтенсивних курсів : матеріали ХІ Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», 18 квітня 2019 р. Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2019. С. 125–127.

24. Рубцова М.А. Міжкультурна складова у викладанні англійської для спеціальних цілей // Тези доповідей ХIХ наукової конференції з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація» присвяченої 215 -й річниці заснування Каразінського університету. – Харків: ХНУ, 2020. – С. 137-139.

25. Рубцова М.А. ВИКОРИСТАННЯ СЕНКАНУ (CINQUAIN) ЯК ІНТЕРАКТИВНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ ХІI Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». – Харків: ХНУ, 2020. – С. 122-124.

26. Свердлова І.О. (Харків), Рубцова М.А. (Харків), Рубцов І.В. (Харків) ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ МОДЕЛІ З ПОЗИЦІЇ КОГНІТИВНОГО ПІДХОДУ // Тези доповідей ХХІІ наукової конференції з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». – Харків: ХНУ, 2023. – С.111-112.

Участь у конференціях:

1.Харків. III Всеукраїнська науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі». 23 листопада 2010.

2.Харків.IV Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі». 23 листопада 2011.

3. Харків. II Всеукраїнська методична конференція “Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі”, 2011.

4. Харків. ІІ Міжнародна конференція «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 23 березня 2012.

5.Харків. V Міжнароднанауково методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі». 22 листопада 2012.

6.Харків.XII наукова конференція з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 2013.

7. Харків. ІІI Міжнародна конференція«Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 12 квітня 2013.

8.Харків.VI Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі». 21 листопада 2013.

9. Харків.Студентська наукова он-лайн конференція «Бакалаврські он-лайн читання для студентів 5 курсу заочної форми навчання». 2013.

10. Харків. ІV Міжнародна конференція«Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 2014.

11.Харків.VII Міжнародна науково-методична конференція «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі». 20 листопада 2014.

12. Харків.V Міжнародна конференція«Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 17 квітня 2015.

13. Харків. XV науковаконференціяз міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 5 лютого 2016.

14. Харків. VIII Міжнароднанауково-методичнаконференція«Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 22 квітня 2016.

15. Харків. IX Міжнародна науково-методичнаконференція«Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 28 квітня 2017.

16. Харків. XVI науковаконференціяз міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 2017.

17.Харків. XVII науковаконференціяз міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 02 лютого 2018.

18. Харків. Х Міжнародна науково-методична конференція«Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». 20 квітня 2018.

19.Харків. XI Міжнародна науково-методична конференція«Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ».18 квітня 2019.

20.Харків. XІХ наукової конференції з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 07 лютого 2020.

21. Харків. XХІІ наукова конференція з міжнародною участю «Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація». 03 лютого 2023.

Методичні видання:

1. Контрактне право (Частина I): Навчальний посібник для студентів юридичних та економічних спеціальностей (англ..мова)/ Укладачі: М.А.Рубцова, І.В.Рубцов – Харків: Харківський економіко-правовий університет, 2004. – 80 с.

2. Контрактне право (Частина II): Навчальний посібник для студентів юридичних та економічних спеціальностей (англ..мова)/ Укладач: М.А.Рубцова. – Харків: Харківський економіко-правовий університет, 2005. – 80 с.

3. РубцоваМ.А. House and Home. Навчально-методичний посібник з усної практики для студентів молодших курсів факультету іноземних мов. – Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2008. – 76 с.

4. РубцоваМ.А.AppearanceandCharacter. Навчально-методичний посібник з усної практики для студентів молодших курсів факультету іноземних мов. – Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2011. – 108 с.

5. House and Home: навчально-методичний посібник з усної практики/ Рубцова М.А. – 2-е вид., допрац. та доп. – Харків: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2013. – 76 с.

6. ModalityinPatterns: навчальний посібник із граматики/ І.О. Свердлова, Рябих М.В., Скрипнік І.Ю., Рубцова М.А., Рябих Л.М., Рашевська Т.М. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2015. – 168 с.

7. Англійська мова для біологів: Навчально-методичний посібник для студентів другого курсу біологічного факультету / О.О. Ленська, О.В. Дудолодова, М.А. Рубцова, Л.М. Зубкова. - Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2021. - 124 с.

Олімпіади:

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 1 курсі (19.04.2017 р.)

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 1 курсі (19.04.2018 р.)

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 1 курсі (17.04.2019 р.)

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 1 курсі (25.05.2020 р.)

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 2 курсі (29.05.2020 р.)

§ Організація та проведення олімпіади з англійськоі мови як другоі іноземноі на 1 курсі (13.04.2021)

§ Організація та проведення олімпіади з англійськоі мови як другоі іноземноі на 2 курсі (19.05.2021)

§ Організація та проведення олімпіади з англійської мови як другої іноземної на 2 курсі (05.22 р.)

  • Різне:

    Відповідальна за ведення документації по підвищенню кваліфікації викладачів кафедри методики та практики викладання іноземної мови.

    Член складу журі Х відкритого міського турніру для учнів 10-11-х класів загальноосвітніх шкіл міста Харкова «Англійська з задоволенням», Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» (14 грудня 2013)

    Член Всеукраїнської Асоціації з мовного тестування та оцінювання (ВУАМТО)

Контактна інформація:

Адреса: ауд. 7-72, майдан Свободи, 4, м. Харків, 61022

Телефон: (057) 707-55-66

E-mail: metodengl@karazin.ua