ЛУЧЕНКО Ольга Олександрівна

доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування, кандидат педагогічних наук (2019), доцент (2025)

Наукові профілі:

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-2844-0441

Scopus Author ID: 58507892700

Web of Science Researcher ID: KOD-7779-2024

Google Scholar Profile

ResearchGate Profile

Членство:

Асоціація викладачів японської мови в Україні (у складі міжнародної Sakura Network).

Освіта:

2003 – закінчила з відзнакою факультет іноземної філології ХДПУ імені Г. С. Сковороди за спеціальністю «Мова та література (англійська, японська)»;

2007 – закінчила з відзнакою факультет іноземних мов ХНУ імені В. Н. Каразіна за спеціальністю «Англійська мова та література»

2014 – склала іспит на знання японської мови, який проводить Japan Foundation. Рівень N2.

Захищені дисертації:

Кандидатська: «Професійна адаптація вчителів-початківців до роботи в школах Японії», зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2019 р., науковий керівник – д.п.н., проф. Гриньова Валентина Миколаївна).

Індивідуальні гранти та стипендії:

2025-2026 – у результаті міжнародного конкурсного відбору отримала грант Японської фундації «The Japan Foundation Japanese Studies Fellowship for Scholars and Researchers (Short-Term).

2023 – у результаті міжнародного конкурсного відбору отримала грант Японської фундації. З червня по вересень 2023 р. проходила стажування для викладачів японської мови за програмою «Comprehensive Japanese Teaching Methods» в Інституті японської мови (м. Сайтама, Японія). Отримала сертифікат про успішне закінчення навчання.

2022-2025 – наукове перебування на кафедрі Східно-азійських досліджень та кафедрі іноземних мов філологічного факультету, університет Коменського у м. Братислава, Словаччина. Отримала стипендію від Словацького Уряду за схемою «Проект відновлення».

2019 – у результаті міжнародного конкурсного відбору отримала грант Японської фундації. З червня по липень 2019 р. проходила навчання за програмою «Японська мова для спеціалістів у сфері культури та науки» в Інституті японської мови у регіоні Кансай (м. Осака, Японія). Успішно захистила власний науковий проект японською мовою та отримала сертифікат про закінчення.

Міжнародні наукові проекти:

квітень-червень 2022 – реалізовано міжнародний науковий проект «ApplicationofthepositiveJapaneseexperienceintheprofessionaladaptationofnoviceteachersinSlovakia». Отримала індивідуальний науковий грант у межах програми «УМБ схема підтримки міжнародних науковців» від університету Матея Бела в м. Банська Бистриця, Словаччина.

Академічна мобільність:

2022 – участь у програмі академічної мобільності «Еразмус+» на філологічному факультеті університету Коменського у м. Братислава, Словаччина.

Професійна кар’єра:

2022 – до т.ч. – доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування

2020 – 2022 – доцент кафедри англійської мови.

2019 – 2020 – старший викладач кафедри англійської мови

2012 – 2019 – викладач кафедри англійської мови;

2007 – 2009 – методист Лінгвістичного центру;

2006 – до т.ч. – викладач японської мови факультету іноземних мов;

2003 – 2022 – старший лаборант Лінгвістичного центру.

Міжнародна діяльність:

лютий 2023 –організаціяучасті студентів факультету іноземних мов і випускників Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна в онлайн-зустрічі з культурного обміну зі студентами університету Кьоей (Японія) у рамках Global Citizenship Education.

лютий 2023 – організація і проведення онлайн-семінару за темою «Україна сьогодні» спільно з університетом Kyoei, (м.Сайтама, Японія) за участю п’яти університетів Японії.

травень 2023 –організація і проведення онлайн-зустрічі для студентів і випускників університету з японською компанією KOWA за темою «працевлаштування у Японії».

липень 2023 –прийняла участь у благодійному концерті «With a Wish for Peace», де виступила з промовою «Сьогодення України» в університеті Hokkaido University of Education.

грудень 2023 – організація і проведення онлайн-зустічі з культурного обміну зі студентами та викладачами університету Kyoei (Японія) у рамках Global Citizenship Education. Зустріч була проведена за темою «Russia's invasion of Ukraine and what we can do» з метою висвітлення дійсної ситуації в Україні та поглиблення кращого порозуміння між Україною та Японією.

Інші досягнення:

2020-2021 – Керівник міжнародного освітнього проекту: «Teaching Materials Purchase Grant-Support Program for Organizations in Japanese-Language Education».

2015-2016 – Керівник міжнародного освітнього проекту: «Teaching Materials Purchase Grant-Support Program for Organizations in Japanese-Language Education».

Наукове та мовне керівництво науковою діяльністю студентів університету. (написання 10 наукових статей англійською мовоюза період 2013-2022).

Підвищення кваліфікації:

2024 - Серія освітніх вебінарів з теми наукометрії для професійного розвитку “From idea to successful publication.” Certificate № ГA 1501

2023 - Серія освітніх вебінарів з теми наукометрії для професійного розвитку «International experience in the field of publishing. Successful publications in Scopus and Web of Science» (Scientific Publications Ukraine), Certificate № 1680

Навчальні курси:

Викладає курс практичної англійської мовидля студентів немовних факультетів.

Викладає курс практичної японської мови для студентів 2, 3, 4 курсів факультету іноземних мов (третя іноземна мова).

Сфера наукових інтересів:

теорія і методика професійної освіти;

методика викладання іноземних мов (EMI, Multilingual education);

професійна освіта вчителів у Японії.

Список публікацій за останні п'ять років:

Наукові монографії

1. Luchenko, O., Chervinko, Y., & Doronina, O. (2024).Teacher induction in Japan, the UK and the USA.Comenius University Bratislava. 157 p. (9,93 author’s sheet). ISBN 978-80-223-5865-1 (online)

Навчальні посібники:

1.Luchenko, O. (2023). Introduction to Japanese. Comenius University in Bratislava. 76 p. (3,5 author’s sheet). ISBN 978-80-223-5646-6 (online).

2.Cherkashyna, N., Luchenko, О. (2024). English by specialty. V.N. Karazin Kharkiv National University. 100 p. (5,76 author’s sheet). ISBN 978-966-285-827-3 (online).

Статті у журналах що індексуються у WoS та SCOPUS

1.Luchenko, O., Doronina, O., & Králiková Hashimoto, L. (2026)[forthcoming]. Japanese native-speaker teachers’ use of English in JFL classrooms: A comparative study across non-anglophone countries worldwide. Theory and Practice of Second Language Acquisition, 12(1). (Scopus Q2)

2.Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). The use of English medium instruction in multilingual classrooms in Japanese language teaching. Advanced Education, 24, 58–74. (Scopus, WoS Q3)

3.Luchenko, O., & Kovinko, K. (2024, May 24-25). Exploring staffing patterns and multilingual classrooms in teaching Japanese as a foreign language. Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 2, 198–212. Rezekne Academy of Technologies. (awaiting indexation in WoS)

4.Luchenko, O., Doronina, O., & Chervinko, Y. (2024). Possible factors influencing the willingness to use english in teaching japanese as a foreign language by non-native speakers. Sustainable Multilingualism, 24, 45–78. (Scopus Q2)

5.Luchenko, O., & Doronina, O. (2023). Application of the positive Japanese experience for teacher induction in Slovakia. Studia Orientalia Slovaca, 22(1), 21–48. (Scopus Q3)

Статті у наукових фахових виданнях України:

1.Luchenko, O., & Kovinko, K. (2025). The direct method and multilingual turn in teaching Japanese as a foreign language. Educational Challenges, 30(1), 191-205.

2.Ковінько К. В., Лученко О. О., Єршова І. Ш. (2025). Важливість впровадження курсу ESP “Military English” для військовослужбовців з урахуванням рівня володіння англійською мовою. Педагогічна академія: наукові записки, 15, 1–21.

3.Luchenko, O, Yurchenko, V. (2023). Entering the teaching profession in Slovakia. Educational Challenges, 28(1), 113-127.

4.Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Out-of-school training and its role in supporting beginning teachers during the induction program in Japan. Human Studies. Series of Pedagogy. № 16 (48)

Тези у матеріалах науково-практичних конференцій:

1.Larina, M., & Luchenko, O. (2025, May 8). Japan’s invisible appeal: Soft power and cultural influence. The IX All-Ukrainian Remote Scientific and Methodological Conference “The Issues of Oriental Studies in Ukraine,” Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, pp. 84–85.

2.Bucko, R., & Luchenko, O. (2025, May 8). Comparison of kyūjitai and shinjitai character forms in modern Japanese writing system. The IX All-Ukrainian Remote Scientific and Methodological Conference “The Issues of Oriental Studies in Ukraine,” Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, pp. 9–10.

3.Luchenko, O., & Doronina, O. (2024, December 13). The idea of a “native speaker” in teaching foreign languages. The Collection of Scientific Papers ‘ΛΌГOΣ’ on the Materials of the VII International Scientific and Practical Conference “Grundlagen der Modernen Wissenschaftlichen Forschung”, Zurich, Switzerland, pp. 340–343.

4.Luchenko, O., & Chervinko, Y. (2024, October 18). Metalinguistic awareness in teaching and learning foreign languages. The Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference “Education and science of today: intersectoral issues and development of sciences,” Cambridge, UK, pp. 355–357.

5.Luchenko, O. (2024, September 6). EMI and ELF in teaching languages other than English. Proceedings of the VIII Correspondence International Scientific and Practical Conference: An integrated approach to science modernization: methods, models and multidisciplinarity. 43, pp. 479–481. LLC International Centre Corporative Management (Vienna, Austria) & NGO European Scientific Platform (Vinnytsia, Ukraine).

6.Luchenko, O., & Chervinko, Y. (2024, April 18). The influence of multilingualism on Japanese teachers’ practice – implementing EMI. The Issues of Oriental Studies in Ukraine: the VIII All-Ukrainian Remote Scientific and Methodological Conference, pp. 8–10. V.N. Karazin Kharkiv National University.

7.Kovinko, K., & Luchenko, O. (2024, April 26). Brief structure and aims of ESP for psychologists. Methodological and Psychological Issues of Teaching Foreign Languages: Reaching for School and University Integration, pp. 35–36. V.N. Karazin Kharkiv National University.

8.Luchenko, O., & Doronina, O. (2024, May 10). Translanguaging in teaching foreign languages. Globalization of Scientific Knowledge: International Cooperation and Integration of Sciences. pp. 610-611.LLC International Centre Corporative Management (Republic of Austria) & NGO European Scientific Platform (Ukraine)

9.Luchenko, O., Doronina, O. (2023). The current state of the teaching profession in Slovakia and Japan. Scientific Collection «InterConf», (142), pp.122-124.

10. Luchenko, O., Bognanova, H. (2023). Teaching the Japanese language in multilingual classrooms – EMI approach. Scientific Collection «InterConf», (152), pp.110-113.

11. Luchenko, O., Doronina, O. (2023, April 21). Different approaches to second language learning: EMI vs CLIL. Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Conference «Methodological and Psychological Issues of Teaching Foreign Languages: Reaching for School and University Integration», Kharkiv, Ukraine, pp.53–55.

12. Luchenko, O. (2021, February 6-8). Application of the positive Japanese experience in the professional adaptation of novice teachers for developing countries. Scientific Collection «InterConf», (41): with the Proceedings of the 7th International Scientific and Practical Conference «Scientific Horizon in The Context of Social Crises». Tokyo, Japan; 2021; pp. 260-261

13. Luchenko O., Aulia B. (2020, April 10) Teaching and Learning Japanese as A Foreign Language by Non-native English Speakers. Methodical and psychological issues of teaching foreign languages. Kharkiv, pp. 83-84

Контактна інформація:

Адреса: ауд. 10-10, майдан Свободи 4, м. Харків, 61022

Телефон:+38 (057) 707-53-50

E-mail:luchenko@karazin.ua