ЛУЧЕНКО Ольга Олександрівна

доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування, кандидат педагогічних наук

Членство:

  • Асоціація викладачів японської мови в Україні (у складі міжнародної Sakura Network).

Освіта:

  • 2003 р. – закінчила з відзнакою факультет іноземної філології ХДПУ імені Г. С. Сковороди за спеціальністю «Мова та література (англійська, японська)»;

  • 2007 р. – закінчила з відзнакою факультет іноземних мов ХНУ імені В. Н. Каразіна за спеціальністю «Англійська мова та література»

  • 2014 – склала іспит на знання японської мови, який проводить Japan Foundation. Рівень N2.

Захищені дисертації:

  • Кандидатська: «Професійна адаптація вчителів-початківців до роботи в школах Японії», зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2019 р., науковий керівник – д.п.н., проф. Гриньова Валентина Миколаївна).

Індивідуальні гранти та стипендії:

  • 2023 – у результаті міжнародного конкурсного відбору отримала грант Японської фундації. З червня по вересень 2023 р. проходила стажування для викладачів японської мови за програмою «Comprehensive Japanese Teaching Methods» в Інституті японської мови (м. Сайтама, Японія). Отримала сертифікат про успішне закінчення навчання.

  • 2022-2024 – наукове перебування на кафедрі Східно-азійських досліджень та кафедрі іноземних мов філологічного факультету, університет Коменського у м. Братислава, Словаччина. Отримала стипендію від Словацького Уряду за схемою «Проект відновлення».

  • 2019 – у результаті міжнародного конкурсного відбору отримала грант Японської фундації. З червня по липень 2019 р. проходила навчання за програмою «Японська мова для спеціалістів у сфері культури та науки» в Інституті японської мови у регіоні Кансай (м. Осака, Японія). Успішно захистила власний науковий проект японською мовою та отримала сертифікат про закінчення.

Міжнародні наукові проекти:

квітень-червень 2022 – реалізовано міжнародний науковий проект «Application of the positive Japanese experience in the professional adaptation of novice teachers in Slovakia». Отримала індивідуальний науковий грант у межах програми «УМБ схема підтримки міжнародних науковців» від університету Матея Бела в м. Банська Бистриця, Словаччина.

Академічна мобільність:

  • 2022 – участь у програмі академічної мобільності «Еразмус+» на філологічному факультеті університету Коменського у м. Братислава, Словаччина.

Професійна кар’єра:

  • 2022 – до т.ч. – доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування

  • 2020 – 2022 – доцент кафедри англійської мови.

  • 2019 – 2020 – старший викладач кафедри англійської мови

  • 2012 – 2019 – викладач кафедри англійської мови;

  • 2007 – 2009 – методист Лінгвістичного центру;

  • 2006 – до т.ч. – викладач японської мови факультету іноземних мов;

  • 2003 – 2022 – старший лаборант Лінгвістичного центру.

Міжнародна діяльність:

лютий 2023 – організація і проведення онлайн-семінару за темою «Україна сьогодні» спільно з університетом Kyoei, (м.Сайтама, Японія) за участю п’яти університетів Японії.

травень 2023 –організація і проведення онлайн-зустрічі для студентів і випускників університету з японською компанією KOWA за темою «працевлаштування у Японії».

липень 2023 –прийняла участь у благодійному концерті «With a Wish for Peace», де виступила з промовою «Сьогодення України» в університеті Hokkaido University of Education.

грудень 2023 – організація і проведення онлайн-зустічі з культурного обміну зі студентами та викладачами університету Kyoei (Японія) у рамках Global Citizenship Education. Зустріч була проведена за темою «Russia's invasion of Ukraine and what we can do» з метою висвітлення дійсної ситуації в Україні та поглиблення кращого порозуміння між Україною та Японією.

Інші досягнення:

  • 2015-2016 – Керівник міжнародного освітнього проекту: «Teaching Materials Purchase Grant-Support Program for Organizations in Japanese-Language Education».

  • 2020-2021 – Керівник міжнародного освітнього проекту: «Teaching Materials Purchase Grant-Support Program for Organizations in Japanese-Language Education».

  • Наукове та мовне керівництво науковою діяльністю студентів університету (написання наукових статей англійською мовою).

  • Підготування студентів до конкурсу промов японською мовою(Benron taikai).

Підвищення кваліфікації:

Серія освітніх вебінарів з теми наукометрії для професійного розвитку «International experience in the field of publishing. Successful publications in Scopus and Web of Science» (Scientific Publications Ukraine), Certificate № 1680

Навчальні курси:

Викладає курс практичної англійської мовидля студентів немовних факультетів.

Викладає курс практичної японської мови для студентів 2, 3, 4 курсів факультету іноземних мов (третя іноземна мова).

Сфера наукових інтересів:

  • теорія і методика професійної освіти;

  • методика викладання іноземних мов (English medium instruction approach);

  • професійна освіта вчителів у Японії.

Наукова діяльність:

Навчальні посібники:

Luchenko, O. (2023). IntroductiontoJapanese.日本語・入門. ComeniusUniversityinBratislava.

Статті у зарубіжних наукових виданнях:

1. Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Application of the Positive Japanese Experience for Teacher Induction in Slovakia. Studia Orientalia Slovaca, 22 (1), 21-48. (SCOPUS)

2. Калашник Н., Левченко Я., Дороніна О., Кучерова О., Лученко О. Освіта як агент ресоціалізації людей похилого віку. Society. Intergation. Education. Proceedingsoftheinternationalscientificconference (Rezekne, May 25th–26th). Rezekne: Rezekneacademyoftechnology, 2018. Vol. V. С.100–112. (ISI Web of Science)

Статті у наукових фахових виданнях України зокрема, включених до міжнародних наукометричних баз:

3. Luchenko, O, Yurchenko, V. (2023). Entering the Teaching Profession in Slovakia. Educational Challenges, 28(1), 113-127. https://doi.org/10.34142/2709-7986.2023.28.1.09

4. Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Out-of-school training and its role in supporting beginning teachers during the induction program in Japan. Human Studies. Series of Pedagogy. № 16 (48)

5. Лученко О. О. Стосунки наставника і вчителя-початківця в японському контексті. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти: Зб. наук. праць. Слов'янськ: ДВНЗ Донбаський державний педагогічний університет, 2018. Вип. 7. С. 230–240.

Статті та тези у матеріалах науково-практичних конференцій:

1.Luchenko, O., Doronina, O. (2023). The current state of the teaching profession in Slovakia and Japan. Scientific Collection «InterConf», (142), 122-124. Retrieved from https://archive.interconf.center/index.php/conference-proceeding...

2.Luchenko, O., Bognanova, H. (2023). Teaching the Japanese language in multilingual classrooms – EMI approach. Scientific Collection «InterConf», (152), 110-113. Retrieved from https://archive.interconf.center/index.php/conference-proceeding...

3.Luchenko, O., Doronina, O. (2023). Different approaches to second language learning: EMI vs CLIL. Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Conference «Methodological and Psychological Issues of Teaching Foreign Languages: Reaching for School and University Integration» (April 21, 2023) in Kharkiv, Ukraine;

4.Lunova P., Luchenko O. (2022) Not so Different: the Expression of Philosophy in the Way of Ukraine and Japan`s Development. Academic and Scientific Challenges in the 21st Century: a CLIL Dimension. Section І, Humanities (March 18, 2022), P. 44-50.

5.Лученко О.О., Кулємичев С.О., Складнощі при вивченні японської мови. Питання сходознавства в Україні: Тези доповідей V Всеукраїнської науково-методичної конференції з міжнародною участю(м.Харків,15 квітня 2021 р.). Харків, 2021.С.28-30.

6.Luchenko O. Application of the Positive Japanese Experience in the Professional Adaptation of Novice Teachers for Developing Countries. Scientific Collection «InterConf», (41): with the Proceedings of the 7th International Scientific and Practical Conference «Scientific Horizon in The Context of Social Crises» (February 6-8, 2021). Tokyo, Japan; 2021. P. 260-261.

7.LuchenkoO., Aulia B. TeachingandLearningJapaneseasAForeignLanguagebyNon-nativeEnglishSpeakers. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали ХІІ міжнародної науково-методичної конференції (м. Харків, 10 квітня 2020 р.). Харків: ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2020

8.Лученко О. LESSON STUDY – універсальний метод вдосконалення навчальної практики. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: матеріали ХІ міжнародної науково-методичної конференції (м.Харків, 18 квітня 2019). Харків, 2019. С. 97-99.

Тел.: (057) 707-53-50

Адреса: ауд 10-10, майдан Свободи 4, м. Харків, 61077,

E-mail: engldpt@karazin.ua