ФЕДОРЧЕНКО (ШАРУН) Юлія Федорівна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

ORCID ID: 0000-0002-6187-0742

Освіта:

2005 р. – Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна (факультет іноземних мов, кафедра романської філології).

Захищені дисертації:

  • кандидатська "Формування інтелектуальних умінь студентів гуманітарних спеціальностей вітчизняних класичних університетів у другій половині XX століття» (2014).

Професійна кар’єра:

2007 – 2015 рр. – викладач кафедри англійської мови, Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна;

2015 – 2022 рр. – доцент кафедри англійської мови (кафедри іноземних мов професійного спрямування), Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

2022 – по т.ч. – доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

Сфера наукових інтересів:

  • Методика викладання іноземних мов,

  • розвиток інтелектуальних умінь студентів,

  • CLIL.

Викладає курси:

  • Практичний курс англійської мови для студентів I, II, курсів біологічного факультету

  • Комунікативний курс «Англійська мова за фахом» для студентів ІІІ, V курсу біологічного факультету.

Членство у міжнародних організаціях:

  • 2018 р. – по т.ч. — член міжнародної організації викладачів англійської мови «TESOL-UKRAINE»

Інша діяльність:

  • відповідальний по біологічному факультету;

  • відповідальний за звіт науково-методичної діяльності викладачів кафедри іноземних мов професійного спрямування

Публікації:

Статті (Web of Science)

Статті

  • Шарун Ю.Ф., 2010, Про подальшу модернізацію професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у світі вимог Болонського процесу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №13. Проблеми трудової та професійної підготовки: Зб. наукових праць. – К.НПУ імені М.П. Драгоманова, Випуск № 13. С. 198-204.

  • Шарун Ю.Ф., 2011, Визначення змісту та структури інтелектуальних умінь особистості в сучасній науковій літературі, Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна № 978, Серія «Валеологія: сучасність і майбутнє» Випуск 11. – С. 27-30.

  • Шарун Ю.Ф., 2012, Основні підходи до визначення поняття «вміння» в педагогічних працях другої половини ХХ століття,Педагогіка та психологія: Збірник наукових праць. Харків, Вип. 42. С. – 117-121.

  • Шарун Ю.Ф. 2013, Проблема формування інтелектуальних умінь як об’єкт дослідження науковців другої половини XX століття, Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: зб. наук. пр. / За заг. ред. проф. О.М. Микитюка / Харк. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди, Харків, Вип. 40, С. 245-251.

  • Шарун Ю.Ф., 2015, Лексичні оказіональні утворення як реалізація необмеженого потенціалу мовної системи (на матеріалі дитячих віршів Nursery Rhymes),Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету, Серія «Філологія», Випуск 19, Т. 1, Одеса, С. 153-156.

  • Шарун Ю.Ф., Черниш Т.В., 2018, Формування інтелектуальних умінь студентів вітчизняних класичних університетів у педагогічних дослідженнях 50-60-х років ХХ століття, Наукові записки кафедри педагогіки, Вип.43, С. 433-441.

  • Шарун Ю.Ф., 2019, Хибні уявлення про гендер у тексті англомовного анекдоту,Наукові записки Ужгородського національного університету. Закарпатські філологічні студії, Випуск 10, Том 1, Ужгород, 2019, С. 142-145.
  • Федорченко Ю.Ф., Котова А.В. 2019, Формування інтелектуальних умінь студентів за допомогою інформаційних технологій, Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2021. № 80. С. 30-35.

Тези

  • Шарун Ю.Ф., 2011,Про можливість формування мовленнєвої культури у студентів вищих навчальних закладів, Materialy VII mezinarodni vedecko – practika Konference “Dny vedy, 2011” (Dil 15), Pedagogika: Praha. Publishing House “Education and Science”, S.r.o., S. 59-61.

  • Шарун Ю.Ф., 2012, Про визначення поняття «вміння» в педагогічних працях другої половини ХХ століття, Збірник матеріалів науково-практичної конференції «Сучасна освіта в умовах реформування: проблеми, теорія, практика», (22 листопада, 2012), ХНПУ імені Г. С. Сковороди, С. 137-138.

  • Шарун Ю.Ф., Ластовка К.І., 2012,Jokes as an interactive way of teaching articles, Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-методичної конференції. «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», ХНУ імені В. Н. Каразіна, Харків, C. 75-76.

  • Шарун Ю.Ф., Ластовка К.І.,2012, Важливість поняття умінь у сучасному учбовому процесі, Матеріали V Міжнародної науково-методичної конференції «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», ХНУ імені В. Н. Каразіна, Харків, С. 103-105.

  • Шарун Ю.Ф., 2013, Аналіз педагогічних ідей про формування інтелектуальних умінь студентів (друга половина ХХ століття), Матеріали ІХ наукової конференції молодих учених «День науки –2013», (15 травня 2013., м. Харків), ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Харків, С. 112-113.

  • Шарун Ю.Ф., 2013, Про важливість формування інтелектуальних умінь у студентів вищих навчальних закладів (за науковими працями другої половини ХХ ст.),Матеріали міжнародної наук.-практ. конф. Львівська педагогічна спільнота. «Проблеми та шляхи удосконалення педагогічних та психологічних наук» (8-9 лютого 2013 р.), «Львівська педагогічна спільнота», Львів, С. 68-69.

  • Шарун Ю. Ф, Скриль О. І., 2014, Позитивний емоційний стан викладача як фактор успішної професійної діяльності, Збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі», ХНУ імені В. Н. Каразіна, Харків, С. 134–135.

  • Шарун Ю.Ф., Котова А.В., 2016, До питання опрацювання лексичних одиниць зі студентами немовних факультетів,«Каразінські читання. Людина, Мова, Комунікація», ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 79-80.

  • Sharun Yuliia, 2016, Nonce Words Formation as a Milestone for Language Development in Children,Міжнародна науково-практичній конференція «Проблеми та перспективи розвитку європейської освіти», (20-27 листопада 2016 р.), Празький інститут підвищення кваліфікації, м. Прага, C. 93-94.

  • Шарун Ю.Ф., 2017, Використання комп'ютерних презентацій на заняттях з англійської мови, Збірник матеріалів IX Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», (28 квітня 2017), ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 197-198.
  • Шарун Ю.Ф., 2018, Метод Case Study при навчанні іноземної мови у ВНЗ, Збірник матеріалів Х Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», (20 квітня 2018), ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 218-220.
  • Шарун Ю.Ф., Ковінько К.В., 2019,Інтерв’ю як засіб формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх журналістів,Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, (25 квітня 2019), КПІ ім. Ігоря Сікорського, Київ, С. 139-140.
  • Шарун Ю.Ф., 2020, Переваги та недоліки дистанційного навчання, Збірник матеріалів ХІІ Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», (10 квітня 2020), ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 160-161.
  • Федорченко Ю. Ф., 2021, Онлайн заняття з англійської мови для студентів на платформі ZOOM,Матеріали XIII Міжнародної науково-методичної конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі», (22 квітня 2021), ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 116–117.
  • Федорченко Ю. Ф., 2022, Лексичний підхід у викладанні англійської мови,Матеріали XI Всеукраїнської наукової конференції з міжнародної участю «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у 21му столітті. Принципи CLILв дії», (18 березня 2022), ХНУ імені В.Н. Каразіна, Харків, С. 384–385.

Участь у конференціях:

  • Прага (Чехія). Nonce Words Formation as a Milestone for Language Development in Children. Міжнародна науково-практичній конференція «Проблеми та перспективи розвитку європейської освіти» (20-27 листопада 2016 р.). Празький інститут підвищення кваліфікації.

  • Харків (Україна). ІІ -ХII міжнародні науково-методичні конференції «Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ», (2012-2022рр.) ХНУ імені В. Н. Каразіна.

Підручники:

  • Навчально-методичний посібник Get Talking-2 / Полоцької О. О. / Є. О. Червінко, Е. Ф. Бєляєва, Шарун Ю.Ф., Л. М. Зубкова та інші. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2019. – 172 с.

  • Методичні вказівки до навчально-методичного комплексу Англійська мова для для студентів комп’ютерних спеціальностей Ю. Ф. Шарун – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2019. – 44 с.

Програми:

  • курс англійська мова для студентів 1-2 курсу , 5 курсу та англійська мова за фахом для студентів 3 курсу біологічного факультету.


Контактна інформація

Адреса: ауд. 10-10, майдан Свободи 4, м. Харків, 61022
Телефон: (057) 707-53-50
E-mail: engldpt@karazin.ua